Kanske är det det där som kallas fördomar?

Förbereder man sig på det värsta så kan ju nästan inget gå åt helvete. Så enkelt måste det vara.

Dryga människor är bland det absolut värsta jag vet. Det toppar så gott som alla listor när man försöker vara trevlig mot en människa som har svårt att vara trevlig tillbaka. Jag tål det helt enkelt inte.

Att sedan folk tror att de är bättre än andra sitter tätt kopplat till trevlighet. Visst är högre ålder i vissa fall kunskap och respekt, men inte mer än så. Jag är så less på folk som ser ner på en och får blicken att gräva ner en i jorden!

Man får ta vara på den lilla glädje som uppkommer när saker inte går käpprätt åt helvete. Folk är ofta lite trevligare än man väntar sig, och tur är väl det. En av de mest positiva saker här i livet måste vara när fördomar suddas ut och när man får en bättre bild av hur en person är.

Minsta lilla positiva sak gör en optimist riktigt glad. Det känns bra

Kommentarer
Postat av: adam

Oj! Hoppas att du inte syftar på mig, var verkligen inte meningen att framstå som dryg eller otrevlig i något sammanhang :S !

2008-04-21 @ 23:39:00
URL: http://adamedefall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0